2 Haziran 2006

70ler dönemi türk popüler müzikleri

70ler 80ler'de türk sinemasının yanındaki tad olarak meydana çıkan bu müziklerin inceden psikopat bir durumu varmış, bunu gördüm geçen gün. "ah bir varmış bir yokmuş eski günlerde, güzel bir kız yaşarmış boğaziçinde" şeklinde sözleri olan (adını hatırlamıyorum) şarkı "çocuk babayı aldı eh heh" diye bitiyormuş. Bir İlhan İrem şarkısının başındaki repliklerde abimiz ablaya önce "seni seviyorum" diyor sonra senin asıl istediğin bu" diyerek şşrraak diye tokat atıyor. Nilüfer'in oh ya isimli bir şarkısı vardı, bu tarza benziyormuş aslen; garip geliyordu bana "oohh ooh çok eğleniyoruz sen de öl bit ah hah haa!" yaklaşımlı şarkılar ama gördüm ki eski imiş kökeni. Garip şeyer yapmışlar o dönemde.

Pembe filmler, bol acılı filmler ve bunların hepsi eğlenceli ama bir kısmı garip olan müzikleri. Psikopat bir tadları olsa da eğlenceliler, güzeller, antika değerleri var, severim ...

Hiç yorum yok: